Anglų kalbos mokytojai: egzaminas nebuvo sudėtingas, bet reikalavo akademinio tikslumo
- Alfa Klasė
- Jun 9
- 2 min read
Updated: Jun 12
Birželio 9 dieną vykusį anglų kalbos valstybinį brandos egzaminą pagal atnaujintą ugdymo programą komentavo Alfa Klasės anglų kalbos mokytojai Matas Andriulionis ir Lukas Rakauskas. Pasak jų, egzaminas abiturientų nenustebino – buvo pateiktos trys iš anksto numatytos rašymo užduotys: laiškas, esė ir duomenų aprašymas.
Pirmoji egzamino dalis – pusiau formalus laiškas – kvietė mokinius pateikti savo iniciatyvą organizuoti vieną iš trijų siūlomų renginių anglų kalbos populiarinimui mokykloje. Užduotis reikalavo ne tik pasirinkti renginio formatą, bet ir pagrįsti jo naudą bendruomenei bei ryšį su anglakalbių kultūra. Mokytojai pabrėžia, kad svarbu buvo laikytis formalumo: naudoti tinkamą kreipinį, tradicinį parašą ir aiškiai suskirstyti tekstą į pastraipas. Pagal atnaujintą programą laiško apimtis – ne mažiau kaip 150 žodžių, tad struktūra ir rišlus turinys buvo ypač svarbūs.
Antroji egzamino dalis – duomenų aprašymas – buvo naujovė rašymo užduotyje. Mokiniai turėjo analizuoti lentelę su studijų programų pasirinkimo duomenimis Riverside universitete, skirstytais pagal lytį ir metus. Užduoties tikslas – ne vertinti, o aiškiai ir tiksliai apibūdinti informaciją: įvardyti tendencijas, ryškiausius pokyčius bei pateikti glaustą apibendrinimą. Pasak mokytojų, svarbiausia buvo parodyti gebėjimą interpretuoti grafinius duomenis raštu – aiškiai, struktūruotai ir laikantis ataskaitos žanro reikalavimų.
Trečiojoje užduotyje – esė – abiturientai svarstė, ar knygų skaitymas lavina jaunimo kritinį mąstymą. Mokytojai pažymi, kad tai buvo „Opinion essay“ tipo tekstas, reikalaujantis aiškios nuomonės, argumentų ir struktūruoto dėstymo. „Tema gana įprasta, bet svarbu parodyti nuoseklų mąstymą ir gebėjimą panaudoti akademinę leksiką“, – sako Matas Andriulionis.
Nepaisant gana aiškių užduočių, mokytojai atkreipia dėmesį į galimus iššūkius. „Kalbėti angliškai nuo vaikystės dar nereiškia, kad mokiniai gebės tiksliai ir tinkamai vartoti akademinį žodyną“, – pabrėžia Lukas. Taigi, pagrindinis iššūkis – ne temos, bet gebėjimas rašyti aiškiai, logiškai ir naudojant ne žemesnio nei B2 anglų kalbos lygio gramatiką ir leksiką.
Daugiau skaitykite lrytas.lt straipsnyje.