top of page

5 šimtukus gavęs mokytojas: kaip mokytis per karantiną?

Kaip efektyviai mokytis karantino metu?


Alfa klasės fizikos ir matematikos mokytojas Jokūbas dalijasi savo patarimais, kaip prasmingai išnaudoti karantiną mokymuisi. Pačiam Jokūbui teko išbandyti virtualų mokymąsi, tačiau tai nesutrukdė jam gauti 5 šimtukus iš brandos egzaminų. Štai jo įžvalgos abiturientams ir ne tik:




Nuoseklus darbas su mokytojų pateikiama medžiaga padės greičiau išsikelti aktualius su tema susijusius klausimus ir atpažinti spragas.


• Rekomenduoju kuo efektyviau išnaudoti mokytojų suteikiamus išteklius: peržvelgti siunčiamą papildomą mokomąją medžiagą, atlikti klasės užduotis, namų darbus, o savo žinias vertinti savikritiškai. Nuoseklus darbas su mokytojų pateikiama medžiaga padės greičiau išsikelti aktualius su tema susijusius klausimus ir atpažinti spragas;


• Atpažinus temas, kurioms reikia skirti daugiau dėmesio, išsikėlus reikiamus klausimus, nebūtina visos informacijos ieškoti interneto platybėse. Prisiminkite, kad visi mokytojai (galbūt pasitelkdami skirtingą metodiką) siekia suteikti visapusišką disciplinos pažinimą ir linki kuo geresnių akademinių rezultatų – nedvejokite užduoti jiems klausimų virtualių pamokų metu, rašyti el. laiškus, prašyti papildomos medžiagos;


• Kuo daugiau užduočių atlikite ranka, o ne klaviatūra – fizinis rašymas padeda ilgesniam laikui įsiminti informaciją;


• Ilgas darbas prie išmaniųjų įrenginių ekrano turi neigiamos įtakos tiek darbo našumui (prastėja koncentracija, atmintis), tiek sveikatai (dirginamos akys, prastėja laikysena), todėl yra labai svarbu rasti tinkamą darbo ir poilsio santykį, nepamiršti kokybiško poilsio. Protinį darbą derinkite su fizine veikla (pavyzdžiui, naudingos informacijos apie treniruotes namų sąlygomis galite rasti Vilniaus Visuomenės Sveikatos Biuro projekto „Ruoškis bėgti“ Facebook grupėje), bendravimu su šeima, draugais, t.t.;


• Vyresniems moksleiviams (ypač abiturientams) itin rekomenduoju efektyviai planuoti savo laiką, atsirinkti aktualią informaciją (orientuotą į pasirinktų brandos egzaminų programą). Naudingas įprotis, padedantis daugiau darbų atlikti per trumpesnį laiko tarpą, yra išankstinis darbų sąrašo/dienotvarkės susidarymas;

Jei mokyklinis vadovėlis pabosta, rekomenduoju nepamiršti virtualiųjų išteklių, kurie paįvairina mokymąsi interaktyviomis veiklomis. Keli jų pavyzdžiai galėtų būti: „Egzaminatorius“, „Eduka“, „Examenglish“.


bottom of page