top of page

Fizikos mokytojai įvertino egzaminą: reliatyvumo uždaviniai tapo didžiausiu iššūkiu

Updated: Jun 20

Birželio 19 dieną vyko fizikos valstybinis brandos egzaminas. Jo užduotis išsprendė ir įvertino „Alfa Klasės“ mokytojai Edvardas ir Darius. Mokytojai pastebi, kad nors egzamino struktūra šiemet buvo nauja, didžioji dalis uždavinių išliko panašūs į ankstesnių metų – aiškūs ir išsprendžiami nuosekliai besimokantiems mokiniams.


Pasak mokytojo Dariaus, egzaminas šiemet galėjo pasirodyti lengvesnis nei anksčiau: „Buvo keletas sudėtingesnių uždavinių, bet dauguma – nelabai sunkūs. Galimai daugiau keblumų sukėlė reliatyvumo uždaviniai – tai nauja tema, todėl mokiniai neturėjo daug pavyzdžių, kaip jai ruoštis.“


Jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad sprendžiant tokius uždavinius būtina tiksliai suprasti, ar kalbama apie judančią, ar nejudančią atskaitos sistemą – tai viena iš dažniausių klaidų vietų.

Darius pridūrė, kad ir kitose temose išliko „tradiciniai kabliukai“, pavyzdžiui, grafikai svyravimų temoje, šviesos lūžio brėžiniai ar subtilybės branduolinių reakcijų klausimuose.


Mokytojas Edvardas pritaria kolegai, jog struktūriniai pokyčiai egzamine buvo pastebimi, bet pačios užduotys iš esmės išliko pažįstamos. „Didžiausias skirtumas – daugiau teorijos pritaikymo, mažiau grynųjų skaičiavimų. Tai reikalavo platesnio supratimo, o ne tik formulės žinojimo“, – komentuoja Edvardas.


Abu mokytojai sutarė: šių metų egzaminas nebuvo itin sudėtingas, bet reikalavo dėmesingumo, ypač naujai įtrauktose temose, tokiose kaip reliatyvumo teorija.


Egzamino atsakymus galite peržiūrėti čia.


Apie egzaminą taip pat skaitykite lrt.lt



bottom of page