top of page

Motyvacijos svarba ir būdai, kaip sumažinti išsiblaškymą

Nors susikaupti nelengva daugeliui vaikų, vis dėlto nuotolinio mokymosi metu išryškėjo ypač daug išsiblaškymą skatinančių situacijų.



Kaip tokių situacijų išvengti ir kaip su jomis susidorot aptariama Australian Psychological Society patarimuose:


  • Mokymosi erdvė turėtų būti rami, neapkrauta daiktais ar nuotraukomis/paveikslais, smulkiais žaislais. Taip pat svarbu, kiek įmanoma sumažinti triukšmą (pavyzdžiui, šeimos narių juoką ar prietaisų keliamus garsus). Net ir dideli langai bei pro juos matomi vaizdai turi potencialo išblaškyti dėmesį. Tėvams taip pat patariama būti netoli šio kambario ar erdvės.

  • Šiais laikais tėvai taip pat turi galimybę mokymosi metu vaiko telefone ar kompiuteryje laikinai atjungti žaidimų programėles. Tokia funkcija kartais tenka pasinaudoti net ir suaugusiems, o vaikams tai padeda nubrėžti dar aiškesnes ribas tarp mokslo ir poilsio. Kompiuterinius žaidimus galite paversti savotišku apdovanojimu už produktyviai praleistą laiką (idealiausia būtų žaidimą įjungti ne tame pačiame prietaise, kuris naudojamas mokymuisi).

  • Jei vaikas negali nustygti vietoje, šalimais turėkite vadinamąjį „fidget“ žaislą-suktuką („Fidget spinner”): tokiu būdu bus mažiau liečiamas ekranas ar bereikalingai spaudoma klaviatūra.

  • Užduotis ir atliekamus darbus rekomenduojama išskirstyti į mažesnes dalis, kad vaikui nedingtų motyvacija ir užduotis atrodytų labiau įveikiama.

  • Venkite ilgų intervalų, kurių metų reikia nuolatinės koncentracijos, darykite pertraukas.

  • Koncentracijai svarbu ne tik reguliarus prasimankštinimas, judėjimas, grynas oras, bet ir maistingi užkandžiai ir vanduo pašonėje.

  • Net jei pasitaiko nesėkminga pamoka ar nepavyksta pabaigti visų užduočių, pagirkite vaiką už įdėtas pastangas ir leiskite jam nuveikti ką nors produktyvaus ir smagaus namuose. Taip pat bendraukite ir su mokytojais, kad būtų paprasčiau atsekti, kas vaiką blaško.

  • Netoli mokymosi erdvės patariama sukurti ir atsipalaidavimo erdvę. Į šią vaikas galėtų atsitraukti užplūdus emocijoms ar kilus nerimui dėl paskirtų užduočių (tokioje „ramybės oazėje“ galėtų būti pagalvių, minkštų žaislų, muzikos, knygelių).

Norint ugdyti gerus mokymosi įpročius, svarbu pasirūpinti, kad vaikas būtų motyvuotas ir pats norėtų atlikti reikiamas užduotis. Kiekvienas vaikas turi savitus norus, tad verta apmąstyti, kurie aprašyti metodai bus veiksmingiausi Jūsų vaikui.



bottom of page