top of page

5 mitai apie korepetitorius

Kasmet augant susidomėjimui papildomo ugdymo paslaugomis ir jų poreikiui, vis daugiau moksleivių ir tėvų kreipiasi į korepetitorius. Per pastaruosius metus korepetitorių paklausa išaugo bene dvigubai, o užsiėmimus papildomo ugdymo įstaigose lanko vis jaunesnio amžiaus moksleiviai. Svarbu pabrėžti, kad daugėja ir tų, kurie yra baigę mokyklą, bet dėl karjeros krypties keitimo ar noro išvykti į užsienį nusprendžia lankyti papildomas įvairių disciplinų pamokas.


Šiandieninėje visuomenėje vis dar vyrauja du skirtingi požiūriai į korepetitorius. Vienas jų apipintas įvairiais mitais, nebeturinčiais nieko bendra su dabartine situacija, o kitas – atskleidžia korepetitorių privalumus ir svarbų vaidmenį šių dienų švietimo sistemoje. Taigi kokie yra pagrindiniai mitai apie korepetitorius?



Pirmas mitas: korepetitoriai skirti tik tiems moksleiviams, kuriems sunkiai sekasi mokykloje


NETIESA. Korepetitoriai ne tik padeda pagerinti akademinius rezultatus, bet ir ugdo pasitikėjimą savimi, stiprina esamus gebėjimus ir padeda pasiekti norimų tikslų. Kitaip tariant, geresni pažymiai mokykloje yra tik maža dalis to, ką suteikia papildomas ugdymas. Ne ką rečiau korepetitorių dėmesys yra skiriamas akademiškai stipriems moksleiviams, kurie turi ambicingų karjeros tikslų.



Antras mitas: korepetitoriai tik padeda ruošti namų darbus


NETIESA. Korepetitoriai kartu su moksleiviu sprendžia mokykloje iškilusius sunkumus, atsako į klausimus, susijusius su įvairiomis mokomųjų disciplinų užduotimis, tačiau tai nėra pagrindinis papildomo ugdymo tikslas. Tuo pačiu metu yra ugdomas ir moksleivių kritinis mąstymas, orientuotas į problemų sprendimą, formuojami efektyvūs mokymosi įpročiai, gerinami laiko valdymo įgūdžiai. Taip pat suteikiama galimybė pasinaudoti konsultacijomis dėl tarptautinio išsilavinimo ruošiantis standartizuotiems testams (IELTS, SAT, ACT ir kt.), mainų programoms, aplikavimui į geriausius užsienio universitetus ir stiprinant žinias tarptautinių programų studentams.



Trečias mitas: korepetitoriai tik suteikia užduočių atsakymus


NETIESA. Moksleivis sprendžia užduotis kartu su korepetitoriumi, todėl klaidinga būtų teigti, kad atsakymai yra tiesiog pateikiami be detalesnio paaiškinimo. Korepetitoriai užtikrina, kad moksleivis įsisąmonintų ir suprastų kiekvieną užduoties sprendimo etapą ir iki atsakymo prieitų pats, kadangi sprendimo pateikimas be platesnio paaiškinimo yra laikomas neefektyviu mokymo būdu.



Ketvirtas mitas: korepetitoriai dirba tik su moksleiviais


NETIESA. Nepaisant to, kad į korepetitorius dažniausiai kreipiasi mokyklinio amžiaus vaikai arba juos auginantys tėvai, tarp besimokančių daugėja ir tų, kurie mokyklą baigė prieš kelis arba net keliolika metų. Nereikėtų pamiršti, kad papildomo ugdymo įstaigose mokoma ne tik įprastų disciplinų, bet ir užsienio kalbų, programavimo. Suaugusieji taip pat ruošiami perlaikyti egzaminus ar įgyti naujų įgūdžių.



Penktas mitas: korepetitoriai ugdo „kietuosius“, bet ne „minkštuosius“ įgūdžius


NETIESA. Korepetitoriai orientuojasi ne tik į į akademinių žinių perdavimą moksleiviams, bet ir į emocinio intelekto ugdymą. Lavinant abiejų tipų įgūdžius pasiekiama pusiausvyra tarp mokomųjų disciplinų išmanymo ir tarpasmeninių savybių gerinimo.

Šių dienų kontekste korepetitoriai įgauna vis didesnę reikšmę ir yra kur kas daugiau nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Modernūs ir individualizuoti jų mokymo metodai suteikia visapusišką išsilavinimo galimybę įvairaus amžiaus moksleiviams ir suaugusiesiems.

bottom of page